מדיניות בטיחות, גבולות והסכמה במשחקי תפקידים.

/מדיניות בטיחות, גבולות והסכמה במשחקי תפקידים.
מדיניות בטיחות, גבולות והסכמה במשחקי תפקידים. 2018-05-12T11:19:09+00:00

מדיניות בטיחות, גבולות והסכמה במשחקי תפקידים.

מטרת המדיניות היא ליצור תיאום ציפיות כדי לוודא שחווית המשחק של כל אחד מהשחקנים תהיה חיובית, ולמנוע מצב של אי נעימויות במהלך המשחק.נבקש שכל השחקנים יקראו, יפנימו ויישמו את המדיניות במהלך המשחק.

חוזה משחקי: אנחנו באים למשחקים כדי ליהנות, כולנו באים לשם כך וההנאה מהמשחק של כל אחד ואיתנו תלוי בכולנו ובכבוד ההדדי שאנחנו נותנים אחד לשני במהלך המשחק.
חשוב לזכור שמאחורי כל דמות עומד שחקן, ולזכור שלאף שחקן אין כוונה לפגוע ברווחת שאר השחקנים. גם כשהדמויות שלנו בקונפליקט או בסצנות פחות נעימות אנחנו עדיין חברים ועדיין קהילה, והמטרה של כל אחד מאיתנו צריכה להיות, בין היתר, שגם לאחרים יהיה משחק טוב.
החוזה המשחקי הוא בעצם "מה שהסכמנו עליו בכך שבאנו למשחק" ומטרת המסמך להבהיר היכן עובר הגבול, למשל אני בא למשחק שיש בו מכאניקת לחימה אני מסכים לכך שישנו סיכוי שיתקפו אותי עם נשק ספוג, אם ישנה מכאניקת מוות יש סיכוי שהדמות שלי תמות בשלב מסוים.
החוזה המשחקי מגדיר את גבולות המשחק ומעבר להבנה כללית של  "למה אני נכנס" שניתן להבין מפרסומים שונים, מכאניקה ואתר המשחק אבל הוא גם אומר "מה לא" בכדי לשמור על בטיחות וביטחון השחקנים. ישנם מצבים מורכבים, דוגמת אלימות, מיניות, השתלטות על טבעית וכדומה. בסצנות כאלה השחקנים בוחרים בעצמם איך להגיב, אף שחקן אחר לא יכול לכפות עליכם מה לומר או לבצע דברים שאתם לא רוצים, שהם מחוץ לגבולות המשחק שהצבתם לעצמכם, זה בסדר לומר "הסצנה הזאת פחות נעימה לי בוא נדלג עליה ונעבור להשלכות שלה ונמשיך משם".
כמו כן בזה שבאתי ללארפ שהוא משחק חי אני חושף את עצמי למגע מזדמן כגון מגע בכתף, או אקט פיזי אחר שמתאים למשחק (תפיסה של יד כדי לסמן לבוא למשל) אבל לא נרשמתי ללארפ כדי שיטרידו אותי ויגעו בי במקומות שלא מקובלים, יפעילו עלי כוח מוגזם או שייכפו עלי פעולות פיזיות משפילות שאינם נוחים לי.
חשוב שכל שחקן יזכור שיש באפשרותו להציב גבולות, ועל כל השחקנים לכבד גבולות של שחקנים אחרים, בין אם תוך או חוץ משחק.

בכדי לשמור על גבולות אלה במהלך המשחק תנו את הכבוד לאדם שעומד מולכם ולגבולות שלו ותשאלו לפני שאתם עושים משהו.  "כן אומר כן", אם יש לכם איזשהו ספק תשאלו , אל תניחו דברים, תקבלו אישור במודע מהצד השני, חוק זה חשוב לבטיחות האין-פליי והאוף-פליי כאחד.
זה אומר שאם האדם מולכם לא אמר "כן" באופן חד משמעי, אין להמשיך את הסיטואציה. לא לדחוף, ולא לדרוש הסברים מהשחקן שסירב – אלא פשוט להפסיק. זה גם אומר שאם אתם עומדים לעשות משהו מפתיע שלא תוכנן מראש, תוודא שזה בסדר, גם תוך כדי הסצנה.

עקרונות מרכזיים למדיניות::
שחקנים יותר חשובים מהמשחק. אל תגרמו לעצמם נזק כי אתם לא מרגישים בנוח להרוס את הסצנה, ואם יש צורך, ואתם מרגישים מאוימים או במצוקה, עצרו וצאו כדי להתאושש.באותה מידה, לא משנה כמה הסצנה שתכננת מגניבה, אם היא בבירור לא מתאימה למי שאיתך, אל תילחץ עליהם להמשיך זה בסדר לדלג עליה, לצאת רגע למטא ולסגור מה קרה ולהמשיך עם המשחק מהנקודה שקבעתם..

אינטראקציה דורשת תיאום ציפיות. גבולות השחקנים עלולים להשתנות במהלך המשחק מסצנה לסצנה ויכולים להיות מאוד נקודתיים, וזה בסדר. לפני כל סצנה פיזית החורגת מהמינימום של ה"חוזה המשחקי" וודאו שהשחקן מולכם יודע במה מדובר ומשתף פעולה, שיש תיאום ציפיות וכולם בסדר עם העניין, ושימו לב למנגנוני ההסכמה והעצירה המוסכמים.

"סצינה פיזית" – כולל כל דבר שלא הייתם עושים למישהו שאינו חבר טוב שלכם באמצע הרחוב  לרבות קשירה, דימוי עינויים/ חקירה אלימה, לזנק על מישהו, טקס (בעיקר גירוש) – תהיו ערניים לתגובות של שחקנים סביבכם ושימו לב לסימני מצוקה ככל שניתן.

מנגנוני האטה והגברה: אם סצנה נעשית עמוסה מדי, או מתקרבת לגבולות שאינכם רוצים לעבור, המילים "הו אמא" יסמנו לשחקן שמולכם להאט ולהרגיע, בלי לעצור את הסצנה או להוציא אתכם מאינפליי. באותם דרך (רק הפוך), השאלה "זה כל מה שיש לך?" תסמן לשחקן שמולכם שאפשר להגביר עצימות.

זה בסדר לשבור דמות. פעמים רבות אנחנו עוצרים את עצמנו מלשבור את הדמות ולצאת לאוף-פליי בניסיון להמשיך את המשחק והאלתור כמה שיותר. אבל תיאום מראש יכול לעזור לכם כשחקנים לסמוך יותר על האנשים שאתם משחקים מולם, ולתרום לאימרסיה המשחקית ללא החוסר-אמון הזה שעלול לעצור בעדכם להכנס לחלוטין לנעליי הדמות. אנחנו גם מאמינים שתיאום מראש ימנע מצבים כמו יציאה מהדמות במהלך הסצנה, חוסר הבנה, חוסר תקשורת, ובכללי ישפר את החוויה המשחקית שלכם ושל הסובבים אתכם.

 

זה בסדר לעצור. לארפים יכולים להביא איתם הרבה רגשות חזקים, אמנם זו אחת הסיבות שאנחנו משחקים, אבל לעיתים זה עלול להביא למצבים של עומסים רגשיים וחושיים, או זיכרונות לא נעימים, פלשבקים או מצבי מצוקה פיזיים. זו סיטואציה קיימת, זה בסדר גמור ואין מה להתבייש בזה או לפחד מזה. אם אתם מרגישים את הצורך לעשות הפסקה ולנוח, עשו זאת. שימרו על הבריאות שלכם ותנו לעצמכם את ההזדמנות להמשיך לקבל חוויות חיוביות. בדיוק בשביל זה במהלך המשחק תוקדש פינה שקטה לבטיחות השחקנים, בה תוכלו לנוח במצבים של עומס חושי או רגשי\ במידה ואתם לא חשים בטוב פיזית או מנטלית.

בנוסף, במידה וקורים מצבים כאלה יש באפשרותכם לפנות למאסטרים או לאחת ממתנדבות המרחב הבטוח של המשחק. הן ישמחו להיות לצידכם לכל מצב ועזרה שתצטרכו, וישתדלו למצוא את הדרך הנכונה ביותר לסייע לכם.
גילי כהן ארזי – 0547460996   ויקה רוטנברג – 0546692282