יכולות וציוד לחימה

//יכולות וציוד לחימה
יכולות וציוד לחימה 2017-12-20T11:14:34+00:00

ציוד לחימה

 

קרבות בסולווד אינם מבוססים על מכניקה אלא על לחימה תיאטרלית. לכן דמות הלוחם שונה מדמויות אחרות. יכולת הלחימה שלה אינה תלויה במכניקה של המשחק אלא ביכולת הלחימה של השחקן.

לכן גם המכניקה של בניית הדמות שונה. השימוש בנק״ד אינו מקנה לדמות יכולות מכניות במשחק, אלה משמש לרכישת המיומנות בציוד הלחימה המשמש את הדמות.

חשוב: לחימה במשחק מותרת באמצעות כלי נשק מתקן רך בלבד. בתחילת המשחק הנשקים ייבדקו בשטח הפלגים השונים ולא בעמדת המאסטרים. צוותי הבדיקה יבדקו נשקים בהתאם לתקנות שיפורסמו באתר. נשקים שלא אושרו אינם יכולים להיות נוכחים בשטח המשחק וצוות המשחק אינו אחראי עליהם בשום צורה כדי למנוע עגמת נפש מיותרת אנו מבקשים:  אל תביאו לשטח המשחק נשקים שלא עומדים בתקן הבטיחות.

ישנם במשחק ארבעה סוגי של ציוד לחימה: שריון, מגן, נשק מגע (melee) ונשק טווח (range).

 

שריון

הלחימה במשחק היא לחימה תיאטרלית ולכן יש לשחק באופן שונה פגיעות בשריון ופגיעות גוף. השריון הוא לא רק דרך להעלות את הנק״פ של הדמות ויש ערך מוסף בכך שהוא מכסה חלק גדול יותר של הגוף. האזור המקסימלי אותו יכול שריון לכסות הוא ״חולצה קצרה מכנס קצר״. כלומר אינך יכול להוריד נק"פ מהשיריון שישפגיעה במגני רגליים ומגני ידיים, שני אלו הינם חלק מהשיריון אבל בעלי מכאניקה שונה.

כל דמות מתחילה עם 2 נק״פ. ניתן להעלות את הנק״פ באמצעות בחירה ביכולת הכללית קשיחות. דרך נוספת לחזק את הדמות היא ללבוש שריון. השריון לא מעלה את הנק״פ של הדמות, אלה יש לו נק״פ משלו. כאשר פוגעים עם נשק בשריון שיש לו לפחות 1 נק״פ אז השריון הוא זה שחוטף את הנזק. במידה והשריון לא יכול לספוג את כל הנזק, היתר עובד לדמות. כדי להחזיר את הנק"פ של השריון חובה ללכת לבעל מלאכה מתאים – שריון ברזל לחרש מתכת ושריון עור או גמבסון לרצען.

ישנם שני סוגי שריון:

  • שריון מזויף – 3 נק״ד – מאפשר שימוש בשריון מחומר שלא נעשה בו שימוש בימי הביניים כמו פלסטיק, סקיי וספוג. השריון חייב להיראות כמו סוג השריון אותו הוא מדמה.
  • שריון אמיתי הוא שריון העשוי מעור, מתכת או גמבסון. שימוש בשריון אמיתי אינו עולה נק״ד.

כל שריון יעבור בדיקה ובדיקת בטיחות ע"י המאסטרים ויישפט לפי איכותו ע"י המאסטרים ל 3 דרגות:

  • קל – תוספת 1+ נק"פ
  • בינוני – תוספת 3-2+ נק"פ, הגנה מנשקי הטלה
  • כבד – תוספת 4+ נק״פ, הגנה מנשקי הטלה, נשקי טווח גורמים לנזק של 1 נק״פ במקום 2

כתוספת לשריון ניתן ללבוש מגני גוף שונים המשפרים את יכולותיו. מגני גוף לא נחשבים למגנים אלה לשריון.

סוגי מגני הגוף הם:

  • מגני ידיים או רגליים מעור – מגן מעור יכול לספוג פגיעה ישירה של 1 נק״פ (2 נק"פ כי הם זוג). פגיעה נוספת במגן לפני שעבר תיקון תרד מהנק״פ של הדמות. (זוג מגנים יכולים לספוג 2 נק"פ פגיעה ישירה) .
  • מגני ידיים או רגליים ממתכת – פגיעה ישירה במגן מתכת (בידיים/או ברגליים) אינה גורמת נזק לדמות או למגן (משנה אזור פגיעה לחולצה קצרה ו/או מכנסיים קצרות בהתאם ממגן)
  • קסדה מעור, קויף טבעות או קסדה חלקית ממתכת- תוספת 1+ נק"פ לשריון (הבונוס ניתן רק כתוספת לשריון )
  • קסדת פלדה מלאה – תוספת 2+ נק"פ לשריון (הבונוס ניתן רק כתוספת לשריון מתאים)

** קסדה אינה מספקת בונוס אם החובש אינו לובש שיריון.

שיריון שנפגע בקרב זקוק לתיקון בכדי להחזיר את הבונוס נק"פ שהוא נותן. שיריון שאיבד חלק מהנק"פ שלו יכול להיות מתוקן ע"י כל בעל מקצוע מתאים בעמדה. שיריון אשר איבד את כל הנק"פ שלו (נחשב הרוס) יכול להיות מתוקן ע"י איש מקצוע מתאים אשר בידיו 'מתכון' הכנת שירון ובהשקעה של המשאבים הדרושים.
(אל תהיו מנצ'קינים, זה נושא של אמון כאן אבל אם תשחקו את התיקון של השירון אתם ובעל המלאכה מרוויחים משחק ואולי אף יותר, אין כמו שיחה מעניינת על איך השירין נהרס למשל כדי לעזור לרצען או הנפח להעביר את הזמן, בזמן שהם עובדים על לתקן אותו)

מגנים

מגן משמש לחסימה פיזית של התקפות. הוא אינו מקנה תוספת נק"פ כמו שריון, אבל פגיעה ישירה בו אינה גורמת נזק לדמות.

מגן יכול להגן מיריית אקדח אחת בלבד באופן מלא אבל לאחר מכן המגן נשבר ואינו יכול לשמש עוד להגנה עד שיתוקן ע"י נגר בנגרייה.

מגן אינו מגן מפני קסמים אלה אם הוא מגן קסום שנוצר להיות עמיד בפני קסם מסוים. מגנים כן מספקים הגנה חלקית בפני קליע קסם (מגן יכול לספוג קליע קסם 1 והוא נשבר ואינו בר שימוש עד שתוקן בנגריה – אלא אם המגן מוקסם כנגד קליעי אנרגיה).

 

ישנם שני גדלים של מגנים:

  • מגן קטן – 2 נק״ד – גודל המגן לא יעלה על שטח מלבן שגובהו 50 ס"מ ורוחבו 50 ס"מ
  • מגן גדול – 2 נק״ד – גודל המגן לא יעלה על שטח מלבן שגובהו 120 ס"מ ורוחבו 80 ס"מ

דרישת קדם למגן גדול היא מגן קטן.


נשק מגע – Melee

כמות נק״ד הנדרשות לשימוש בנשק מגע נקבעת לפי אורכו של הנשק כולל הידית ולא לפי אורך הלהב בלבד.

ישנן ארבעה קטגוריות של נשק מגע:

יכולת נק"ד תאור
אלה או חרב עד 70ס"מ חינם מאפשר שימוש בחרב ואלה בלבד עד אורך של 70 ס"מ

ניתן גם להשתמש בכלים חקלאיים עד אורך זה (כגון גרזן פטיש וכו.. שנראים ככלי עבודה ולא נשק)

נשק עד 1 מטר 2 נק"ד מאפשר שימוש בכל נשק עד 1 מטר
נשק עד 1.50 מטר 2 נק"ד מאפשר שימוש בנשק אחד או יותר באורך כולל של עד 1 וחצי מטר

(יכולת קדם – נשק עד 1 מטר)

נשק מוט עד 2.50 מטר 2 נק"ד מאפשר שימוש בנשק אחד או יוותר באורך כולל של 180 ס"מ או שימוש בנשק מוט דו ידני עד 2.5 מטר.

(יכולת קדם – נשק עד 1.50 מטר)

*דרישת קדם לכל סוג היא כל הסוגים הקטנים ממנו.

נשק טווח – Range

ישנם שני סוגים של קטגוריות נשק טווח במשחק :

  • קשתות – 2 נק״ד – מאפשר שימוש בכל סוגי הקשתות וכל סוגי הקשתות המוצלבות
  • אקדחים – 5  נק״ד – מאפשר שימוש באקדחים (פירוט בחוקי לחימה וקרבות)

דרישת קדם לאקדחים היא קשתות.

 

חובה להשתמש אך ורק באקדח פלינטלוק ("אקדח פיראטים"), שעובד על פיקות. אין להשתמש באקדחים בעלי תוף או מכלול ירייה המחזיק יותר מפיקה אחת בכל פעם.

 

כל אקדח צריך לעבור אישור של א. אקדחים וב.משחק. במידה ויש לכם ספק אם משהו מתאים או לא, תשאלו מראש ושלחו תמונה. כך תמנעו אכזבה מיותרת במשחק עצמו.

השימוש באקדח משלב מכניקה עם לחימה תיאטרלית. מומלץ ללמוד מכניקה זאת המופיעה בפרק ״קרבות״ לפני בחירה בסוג נשק זה.