יכולות כלליות

///יכולות כלליות
יכולות כלליות 2017-11-30T12:16:43+00:00

קרוא וכתוב (1 נק"ד) – מאפשר לדמות לקרוא ולכתוב

השכלה (2 נק"ד) דרישת קדם – קרוא וכתוב

מאפשרת גישה למקצועות קסם/כהונה/רפואה/יצירה קסומה/אלכימיה,
הדמות השקיע זמן רב ב לרכוש השכלה ,זה יכול להיות עקב שנים רבות של לשבת בספריה ,להיות בבית ספר או באקדמיה . יכולת זו היא הבסיס לכל מקצועות היצירה השונים. היכולת נחוצה כדי להתקדם בעץ המקצוע שנבחר. מעניקה לשחקן הבנה וידע על תהליכים הנחוצים למקצועות השונים הדורשים השכלה.

קשיחות (5 נק"ד)  תוספת 1+ נק״פ לנק"פ הבסיסי של הדמות – ניתן לקחת יותר מפעם 1

עושר  (1 נק"ד) 5 מטבעות נוספות בתחילת המשחק – ניתן לקחת יותר מפעם 1

הישרדות (3 נק"ד) לאחר שהדמות הגיעה ל-0 נק"פ במקום לאבד הכרה היא יכולה 'לגסוס' בהכרה מלאה ל5דק' , לצלוע מאד לאט עם תמיכה ולדבר או לבקש עזרה.אין להמשיך להילחם במצב הזה,אין להמשיך לתפקד כרגיל,אתם פוצעים אנושות ,אתם לא יכולים לרוץ למרפאה ,מקסימום לזחול או לצלוע עם תמיכה, ואם תניפו חרב במצב הזה אתם חלשים ולא מסוגלים לעשות נזק, סביר שלא תצליחו להניף את החרב בכלל. שחקנים יקרים אנא מכם אל תשחקו את היכולת הזו רע ,זה לגמרי עניין של אמון להשתמש בה לא נכון זה בדיוק כמו לא לספור נק"פ, או כל רמאות אחרת, אל תפחדו למות במשחק המסע הזה לאחר המוות בזמן המשחק הוא חלק מהסיפור וחלק מהחוויה.

טוקסיקולוגיה  (3  נק"ד) (השכלה או חקלאות כדרישות קדם)  זיהוי רעלים והידע בטיפולים ברעלים, מאפשר לשחקן לגדל בגינה דברים נוספים דרוש אלכימאי עם התמחות הטוקסיקולוגיה ליצירת רעלים ורופא עם התמחות בטוקסיקולוגיה לטיפול בהם
טוקסיקולוג (ללא קשר ליכולת הקדם שהשתמש בה)  יכול לייצב בן אדם שהורעל ברעלים ברמה 1 או 2 ע"י צמחי מרפא (פריט פלאף) עד לקבלת טיפול טוב יותר.

הרבולוגיה (3  נק"ד) (השכלה או חקלאות כדרישות קדם) כל דמות אשר בוחרת להתמחות בהרבולוגיה אשר תקים גינת צמחי מרפא במשחק תזכה לכך שבגינת צמחי מרפא "יצמחו" צמחים שהם רכיבים מכאניים (המאסטרים יעברו בתחילת המשחק בין הגינות להעריך את הגינה ולוודא את היכולות של השחקן בדף הדמות ובמהלך המשחק יניחו שם את המשאבים המתאימים) על מנת להשיג צמחי מרפא שאינם נמצאים בגינה הדמות יכולה לנסות ללקט את הצמחים ביער כמו כל דמות אחרת.
ראה מכאניקת גינה (עמדות)